
İki kent, 15 alanda ortak çalışma yürütecek
Mersin Kent Konseyi ile Ankara Kent Konseyi arasında, kentler arası iş birliğini artırmak amacıyla ‘Kardeş Kent Konseyi’ protokolü imzalandı. Protokol kapsamında iki kent, karşılıklı saygı, güven ve eşitlik ilkeleri doğrultusunda 15 farklı alanda ortak projeler yürütecek.
İki kent konseyi, iş birliği sürecinde yerel kuruluşlar, sivil toplum örgütleri ve uluslararası partnerlerle birlikte çalışarak kentlerin gelişimine katkı sağlayacak çalışmalar planlıyor.
⸻
15 Alanda İş Birliği Yapılacak
İmzalanan protokol;
sivil toplum, kadın, çocuk, gençlik, engelliler, sağlık, eğitim, kültür, sanat, kent, afet yönetimi, yerel ekonomi, gıda, teknoloji ve ekoloji olmak üzere geniş kapsamlı 15 alanda faaliyetleri kapsıyor.
Bu alanlarda uzman değişim programları, toplantılar, seminerler, kampanyalar ve ortak projeler hayata geçirilecek.

⸻
Girgeç: “Kentler arasındaki iş birliklerini güçlendirmek istiyoruz”
Mersin Kent Konseyi Başkanı Alper Girgeç, protokolün önemine değinerek şu ifadeleri kullandı:
“Amacımız, kentler arasındaki iş birliklerini güçlendirmek. Ankara Kent Konseyi ile imzaladığımız protokol, tecrübe paylaşımı ve ortak çalışma kültürünü geliştirmek adına önemli bir adım. Daha önce Hatay Kent Konseyi ile imzaladığımız protokol Türkiye’de ilk örnekti. Bu modelin yaygınlaşmasını istiyoruz.”
Girgeç, Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin kent konseylerine sunduğu desteklerin Türkiye genelinde örnek olduğunu belirterek şöyle konuştu:
“Mersin Büyükşehir Belediyesi’nde ‘Kent Konseyi Şube Müdürlüğü’ bulunması büyük bir avantaj. Türkiye’de yalnızca birkaç belediyede olan bu yapı, çalışmalarımızı daha güçlü yürütmemizi sağlıyor. Bu iyi örnekleri diğer kentlere taşımak istiyoruz.”
⸻
Yeni iş birlikleri yolda
Girgeç, Hatay ve Ankara’nın ardından farklı kentlerle de ‘Kardeş Kent Konseyi’ görüşmelerinin sürdüğünü, hedeflerinin ulusal ölçekte daha görünür ve etkili projelere imza atmak olduğunu söyledi.
